Aldrig att jag nånsin fick en blomma

Vi blev ihop när jag var 16, jag kom dit varannan helg
Aldrig att han gav mig en blomma
Istället hittar jag bland våra papper
Kvittot på buketten till den andra

Jag födde vårt gemensamma barn
Aldrig att han gav mig en blomma
Istället förbjöd han mig att sätta in födelseannonsen
Och förteg ett hon fötts för dem han kände

Jag vårdade vårt lilla barn på sjukhus
Aldrig att han gav mig en blomma
Istället kom pappren med ny remiss
På blodprov till faderskapsbestämning

Nu lyser solen. De vilda blommorna knoppas
Aldrig att jag behöver hans blomma
Jag vet var min blomsterhandel ligger
Mina blommor ska jag unna mig själv.

april 6, 2007. kärlek, livskraft, själ(v)bevarande, svek, utopi.

One Comment

  1. Bimbo Boy replied:

    Fint skrivet.

Kommentera

Trackback URI

