Khalil Gibral om vänskap

Jag ville få tillägna mina vänner en text om vänskap av Khalil Gibral. Vänskap är gott. Ger frid, kräver arbete, och utvecklar våra själar. Jag vågar inte skriva texten här, utan låter fegt nån annan ta risken att bryta mot upphovsrätten och länkar här på engelska.

Om man är lagd åt det självkritiska hållet kan hans text låta alltför ambitiös och svår att leva upp till, men det är bara en hyllningssång till vänskapen som sådan, så som den kan vara när den är som bäst.

Mina vänner: Tack att ni väljer att låta mig följa er. Tack att ni följer mig.

Andra bloggar om: ,
(mer av hans texter kan läsas på den här sidan eller laddas ner från den här) hemsidan

september 1, 2007. Uncategorized.

One Comment

  1. Olahraga replied:

    Very great post. I just stumbled upon your
    blog and wanted to say that I’ve really enjoyed browsing your weblog posts.

    After all I’ll be subscribing for your feed and I’m hoping you write again very soon!

Kommentera

Trackback URI

