Vägen till syndarns hjärta går genom magen.

Har jag sagt att jag älskar rester?
– Jag älskar rester!!!!

För rester betyder i det här fallet helt ny- och omsorgsfullt lagad mat, som blir över vid min kompis Pias bibelstudier. De träffas hos hennes familj på söndagarna. Och så äter de. Och varenda gång har hon eller hennes man kommit förbi oss med det som blivit över.

Vi kan slå oss ner vid ett bord och äta lagad mat. Som nån annan både tänkt ut, handlat, lagat, och diskat undan efter.

Jag vet inte om du som läser inser vidden av det i vissa lägen i livet.
Mat är kärlek, när den levereras vid dörren med en kram och goda ord av nån som orkar visa i handling att de finns med oss.

________________________________
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

april 20, 2008. Etiketter: , , , . Uncategorized.

Kommentera

Be the first to comment!

Kommentera

Trackback URI

