Kund-icke-support: Exemplet Tele2

Hej och välkommen till Tele2! Du pratar med Stefan XXXX. Vad kan jag hjälpa till med?
13:21 Jag vill ändra mitt abonnemang! Har bredband+telefoni. Vill ha bara bredband. Men jag vill veta om jag då behåller nuvarande villkor? Har nu ingen bindningstid. Vill fortsätta så!
13:22 Vilket telefonnummer?
13:23 Har xxxxxxxx  hem. Aldrig använt bredbandstelefonen!
13:24 Vilken typ av förändring vill du göra?
13:24 Men jag vill altså ha samma bredd, men inte telefon, ingen bindningstid, och kort uppsägningstid
13:24 Öh… Läs ovan…?
”13:21 Jag vill ändra mitt abonnemang! Har bredband+telefoni. Vill ha bara bredband. Men jag vill veta om jag då behåller nuvarande villkor? Har nu ingen bindningstid. Vill fortsätta så!”
13:24  Men jag vill alltså ha samma bredd, men inte telefon, ingen bindningstid, och kort uppsägningstid. Det har jag ju redan skrivit
13:25 Då ringer du in på 0200 25 25 25 för att säga upp bredbandstelefonin.
13:25 Nej tack, de har 10+ min kö. Jag kan inte sitta 20 min. Har ett sjukt barn.
13:26 Varför har ni kundtjänst på internet om ni inte kan utföra kundtjänster?
13:26 Uppsägningar hanteras ej via chatt.
13:26 Endast via telefon.
13:26 För att…?
13:27 Vi har inte de möjligheterna via chatten.
13:27 Finns det någonting annat jag kan hjälpa dig med?
13:28 Notera att dit pris på bredband höjs med 50:- när du säger upp IP-telefonin.

13:29 Nix. Med telefon: 275
13:29 Du har väl inte missat våra erbjudanden? Dessa hittar du på http://www.tele2.se/erbjudande.html
Hejdå, har du fler frågor är du alltid välkommen att kontakta oss igen.

13:29 Utan telefon: 295
13:29 Hur kan det bli 50:- menar du?
13:29 Som det är nu så har du rabatt, den tas bort.
13:29 Ja, men priset höjs ju ÄNDÅ till 295. Vad jag än gör. Enligt ert brev
13:30 Priset på bredband höjs om du tar bort IP-telefonin.
13:30 Ja.
13:30 Ja, så det blir 20 kr
13:30 När förändringen går igenom.
13:30 Och om jag har telefon måste jag betala minst 69:- för telefoni per månad, eller hur?
13:31 Ja, minimidebitering.
13:31 Förändringen sker den 15 november, vännen… (Det är 16 november idag…) Så jag tjänar 40 spänn i månaden, inte förlorar 50.
13:31 Finns det någonting annat jag kan hjälpa dig med?
13:31 Eller hur? From idag?
13:31 Ja, tala om om jag har rätt. Mitt totalbelopp blir 295.  Med telefoni: 275+69. Är det korrekt?
13:32 Priset utan IP-telefoni på din adress blir 295 kr.
13:32 Och med?
13:33 Med IP-telefoni blir priset på bredbandet 275 kr, och minimidebiteringen är 69 kr/mån
13:33 Exakt. Så varför varna för en ökning med 50 kr? Det är väl vilseledande? Jag sparar pengar…
13:33 Ökningen hade blivit 50:- före prisförändringen.
13:34 Som gäller from idag.
13:34 Nu blir den 20:-.
13:34 Nix, det blir en minskning.
13:34 Inte på bredbandet.
13:34 Jag SKREV att jag aldrig använt telefonin…
13:34 Men totalt.
13:34 Om du ser ovan så är det priset på bredband jag talar om.
13:35 Dumt att inte läsa vad kunden skriver… Ja, men du skrev 50.
13:35 Och struntade i min uppgift att jag inte använder bredband.
13:35 Före prisförändringen, det är vad som ligger på fakturan. Nu blir det 20:-
13:35 Bredbandstelefoni.
13:35 Vill bara att ni ska ge korrekt info till dem som ringer efter mig…
13:36 Du måste väl ha fått information om att priset ändras from idag…?
13:36 Ja.
13:36 BRA
13:37 Tack för mig. Just på avbeställning kan ni tydligen ringa upp, men inte på ”övriga frågor”, så nu kan jag ta det per telefon.
13:37 Lycka till med läsandet
13:37 Tack detsamma.
13:37 Du har väl inte missat våra erbjudanden? Dessa hittar du på http://www.tele2.se/erbjudande.html
Hejdå, har du fler frågor är du alltid välkommen att kontakta oss igen.
Info: Chatten är avslutad. Du pratade med Stefan xxxx.. Klicka här för att få en kopia av chattsamtalet.

november 16, 2009. Uncategorized.

4 kommentarer

  1. Mellanvärld replied:

    Tycker det här låter som: ”Hej, välkommen till kundtjänst hos Goddag Yxskaft”

  2. meknow replied:

    Japp. Och det är inte ovanligt. Det ovanliga är att man får det ”på papper” istället för bara i telefon, det gör det lättare att se exakt hur lite de oftast kan och vet.

    Jag önskar SÅ att mina samtal med försäkringskassan fanns på pränt… Då skulle man kunna överklaga beslut de gjort på helt fel information…

  3. Annika Kristersson replied:

    Hej

    Om du fortfarnde inte har sagt upp din telefoni så maila mig direkt. Beklagar verkligen alla turer fram och tillbaka som du har haft med oss.

    Annika Kristersson, Presschef Tele2
    annika.kristersson@tele2.com

  4. MiaM replied:

    DDR-Sverige, kom tillbaka, jag saknar dig!

    På början av 80-talet förbjöd konsumentverket Luxor (tror jag det var) att skicka med en ”TV-kanna” på köpet när nån köpte en TV, eftersom det ansågs vara två prylar som inte hörde ihop och därför inte fick säljas (till privatpersoner, iaf) i paket.

    Jag tycker förvisso att TV-kanna-exemplet är löjlig myndighetsutövning, men hellre några sådana fånigheter och ett konsumentverk som styr upp så att ordvrängeri som ”minimidebitering” utöver ”månadsavgift”, än dagens slapphet…

Kommentera

Trackback URI

