Pollen existerar! Fantastisk upptäckt..

Från tiden som student har jag lärt mig att det är mina ögon som ger upp först när jag blir trött. Jag slutar kunna läsa, rent fysiskt. Då var det lika bra att gå och lägga sig..

Därför är min ”naturliga reaktion” sedan dess, att anta att jag behöver sova när ögonen slutar funka. Man kan ju ändå inte göra mycket annat..

I år är första året (jag är rätt trögfattad) som jag äntligen begripit att ont i ögonen kan betyda pollenallergireaktion och hävas med lämplig antihistamin..

Till mitt försvar kan jag anföra att det var först för två år sedan som jag gjorde ett pricktest (inför kattköp) och först då fick reda på att jag är allergiker. Gräs, björk, och nåt annat jag glömt..

Jag har trott att jag haft väldans långdragna förkylningar..

Undrar så här i efterhand hur många gånger jag hade kunnat läsa klart kapitlen i läroböckerna om jag varit LITE klyftigare och haft bättre självobservatoriska förmågor! 🙂

Fast å andra sidan var antihistaminerna då så trötthetsframkallande att det nog var en mycket bättre idé att sova när det var som värst och vaklna utvilad och kunna plugga utan att somna av immunförsvarsuppror!

Nu tar jag en aerius istället och har bett R påminna mig om att jag inte tål pollen nästa gång jag ”måste sova”! 🙂

maj 1, 2012. Uncategorized.

One Comment

  1. limd replied:

    KO ålägger Dentally Nordic AB att:
    • lämna klar och begriplig information om ångerrätten vid marknadsföring av eltandborstar, tandborsthuvuden och så kallade trygghetsskydd.
    • vid marknadsföring av tjänsten trygghetsskydd lämna information på ett klart och begripligt sätt om tjänstens innehåll och att det är fråga om fristående avtal som innebär ytterligare kostnader för konsumenten.
    Föreläggandet är förenat med ett vite på 500 000 kronor.

Kommentera

Trackback URI

